Sinopsis de LES BOTIGUES DE COLOR CANYELLA; EL SANATORI DE LA CLEPSIDRA
Les botigues de color canyella (1935) i El sanatori de la clepsidra (1938) són, gairebé, un sol llibre. No cal explicar qui va ser Schulz. Un professor d’arts i oficis, un dibuixant sorprenent que es va aferrar a la literatura com si no hi hagués res més al món. Un egoista que només tenia relacions epistolars. Un neoplatònic pervers, un mitòman... L’han comparat amb Kafka, però en els llibres de Schulz, és el pare qui es transforma (en cranc, en bomber, en homúncul, en no-res), i a més no hi ha ni llei ni condemna, sinó el desig torbat dels homes per redimir-se del tedi i expressar-se caòticament, com la matèria. Alguns es fan diminuts com ninots, d’altres vegeten en taules de cerveseria, extàtics i llepats per la humitat; d’altres es fan tan plans que es confonen amb les façanes de les cases; d’altres són pures cames lascives, caps assedegats, aspirants a maniquins o a desaparèixer en el vent, a“retirar suaument les mans del timó de la nau encallada de la vida”.
Ficha técnica
Traductor: Anna Rubió Rodón
Prologuista: Jerzy Stawomirski
Editorial: Quaderns Crema S.A.
ISBN: 9788477273370
Idioma: Castellano
Número de páginas: 416
Tiempo de lectura:
9h 55m
Encuadernación: Tapa blanda
Fecha de lanzamiento: 06/09/2001
Año de edición: 2001
Plaza de edición: Es
Colección:
Biblioteca Mínima
Biblioteca Mínima
Número: 105
Alto: 21.0 cm
Ancho: 13.0 cm
Peso: 385.0 gr
Especificaciones del producto
Escrito por Bruno Schulz
BRUNO SCHULZ (Drohóbych, Ucrania, 1892-1942), escritor, ilustrador, pintor, dibujante y crítico literario polaco de origen judío, se crio en un pequeño pueblo del entonces Imperio austrohúngaro, fascinado por los colores de las telas del comercio de su padre. Estudió Bellas Artes en Leópolis y Viena, y expuso su obra en el periodo de entreguerras en varias ocasiones, mientras escribía y conseguía publicar, en diciembre de 1931, «Las tiendas de color canela», una de sus obras más conocidas. Desde entonces y hasta hoy, se le considera uno de los maestros no solo de la narrativa polaca, sino universal.