📗 Libro en inglés MEN´S MAGAZINES (VOL. 6)

TASCHEN BENEDIKT - 9783822836378

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Sinopsis de MEN´S MAGAZINES (VOL. 6)

Volume 6, the final word in this encyclopedic series, is reserved for the most daring and extreme edges of the publishing field. In the late 1960s adult bookstores and sex shops spread across Northern Europe and North America to house an increasingly explicit crop of magazines resulting from the international sexual revolution. Magazines sold on the newsstand had to conform to mass taste and morality, but in the sex shops the only limits were imagination. In the 1970s, drunk on freedom, editor’s imaginations ran wild. Come peek inside the sex shops of Denmark, Sweden, Germany, Holland and the US to see what liberation really meant. Read about Berth Milton, the man who toppled Sweden’s obscenity laws with his magazine Private; the Danish Theander brothers whose motto was, "The First, The Biggest, The Most Pornographic"; Reuben Sturman, founding father of Southern California’s vast sex industry; John Sutcliffe, who made gasmasks sexy with his Atomage magazine; and worst film director Ed Wood Jr.’s secret and surprising men’s magazines.

Ficha técnica


Editorial: Taschen Benedikt

ISBN: 9783822836378

Idioma: Inglés

Número de páginas: 460

Encuadernación: Tapa dura

Fecha de lanzamiento: 31/01/2006

Año de edición: 2006

Plaza de edición: Köln

Especificaciones del producto



Escrito por Dian Hanson


Dian Hanson produjo diversas revistas para hombres entre 1976 y 2001, como Juggs, Outlaw Biker y Leg Show, antes de convertirse en editora de la colección Sexy Books de TASCHEN. Entre sus títulos se encuentra la serie dedicada a partes del cuerpo, The Art of Pin-up, Masterpieces of Fantasy Art y Ren Hang.

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