Learn the keys to energizing your writing, engaging readers, and breaking out with influence.What good will it do to skillfully craft a written argument if you lose your audience? Simple emails, formal reports, blogs, presentations, articlesthey need punch to gain influence. Clear structure and logic alone wont do. To engage readers, you need to make mentally stimulating choices in languagechoices that electrify your readers mental hotspots.Veteran journalist Bill Birchard reveals the secret of making that happen. He blends the findings from a global cadre of psychologists and neuroscientists with lessons from his long, successful career as a professional writer. In Writing for Impact, he details eight potent writing strategies, based on the latest scientific breakthroughs, to give you the power to write faster, win over more people, and earn influence as a thought leader.As a reader, you will:Discover the story of recent scientific research that shows how the right language rewards readers mentally, engaging them with hits of dopamine and more.Learn the eight time-tested writing strategiesstrategies you can apply immediatelyto become a better, more impactful writer and communicator.Learn three dozen tactics to hook readers with each strategy, tactics proven to work based on how the brain processes language and meaning.Find engaging writing examples to illustrate each strategy and inspire you to write with punch that keeps your audience coming back for more.Master the eight-part strategic framework step by step, giving yourself a methodical means to develop yourself into a writer who communicates like a pro.
En la actualidad, los equipos directivos de la mayoría de las empresas deben enfrentarse a una crisis de credibilidad y responsabilidad que afecta a todos los niveles organizativos. Están acostumbrados a medir el exito con indicadores que solo se refieren al rendimiento a corto plazo, a utilizar sistemas de gestion y control no demasiado coordinados con la fuerza laboral, a trabajar con informes muy poco exhaustivos en algunos aspectos y, en fin, a delegar en puestos intermedios que no prestan la debida atencion al rendimiento de los empleados. En un mundo de mercados altamente competitivos, de clientes escepticos, de trabajadores temporales y de compradores cada vez mas exigentes, la responsabilidad es la unica arma adecuada para crear una nueva dinamica que ofrezca ventajas competitivas. Y para demostrarlo, los autores de este libro ofrecen una fascinante sintesis de las ultimas investigaciones academicas en torno al tema, estudios de apasionantes casos practicos e historias personales de decenas de directores y ejecutivos. El resultado es un libro que, por primera vez, presenta una guia completa para crear organizaciones responsables que cumplan sus promesas de potenciar los beneficios, elevar la calidad de los productos y ofrecer un servicio inmejorable a la comunidad a la que sirven. Segun Marc J. Epstein y Bill Birchard, la responsabilidad es un imperativo estrategico que ofrece medios rigurosos y altamente practicos para producir y mantener una gran prosperidad corporativa.