Rewind charts the history of design and advertising over the last forty years. Drawing on the extensive archives of the London-based organization, Design and Art Direction (D&AD), one of the world’s leading bodies representing the creative industries of design and advertising, it covers a broad range of design disciplines Eincluding graphic design, TV, press and poster advertising, product design, new media and retail packaging. A wide-ranging essay sets out the historical framework and describes the main developments in design and advertising since the 1960s. A number of case studies illustrate key moments in design history. Leading practitioners have each contributed texts to the different decades, providing unique personal insights into the design and advertising of that era.
Rewind charts the history of design and advertising over the last forty years. Drawing on the extensive archives of the London-based organization, Design and Art Direction (DAD), one of the worlds leading bodies representing the creative industries of design and advertising, it covers a broad range of design disciplines including graphic design, TV, press and poster advertising, product design, new media and retail packaging. A wide-ranging essay sets out the historical framework and describes the main developments in design and advertising since the 1960s. A number of case studies illustrate key moments in design history. Leading practitioners have each contributed texts to the different decades, providing unique personal insights into the design and advertising of that era.
Las últimas tendencias de arquitectura y diseño aplicadas al área de trabajo. Estos lugares de trabajo rigurosamente seleccionados por arquitectos como Sir Norman Foster & partners, Ben Kelly design, Mario Benelli Associati, Eva Jiricna, Martorell-Bohigas-Mackay, Cesar Pelli & Associates, etc. Mas de 275 ilustraciones, 180 de ellas a todo color. Con Introdución, biografías de diseñadores e índie de referencias.
Se presenta al lector la primera selección de sedes corporativas que han integrado en sus oficinas las tendencias arquitectónicas y de interiorismo más novedosas. De los mismos autores de La oficina creativa (H KLICZKOWSKI), este nuevo volumen anticipa la evolución del diseño del futuro aplicado a los nuevos ámbitos laborales, explorando nuevos patrones constructivos y decorativos, impuestos en buena medida por un cambio radical de la dinámica laboral del siglo XXI. Los autores han seleccionado 45 muestras de las mejores oficinas de todo el mundo. Contiene una introducción en la que los autores teorizan acerca de los cambios espaciales, materiales y de gestión empresarial que se venían anunciando ya en los últimos años del siglo pasado. A continuación, se presentan numerosos ejemplos prácticos que ilustran el análisis previo; éstos vienen agrupados en cuatro grandes tendencias: oficinas con un diseño "narrativo", es decir, aquellas que describen la historia de la empresa a través de un recorrido espacial; las oficinas que cumplen una función "nodal", tanto física como virtualmente; el diseño "vecinal" de oficinas, en cuyos planos ocupa un lugar destacado un espacio destinado a facilitar la comunicación; y, por último, la oficina "nómada", o aquel lugar de trabajo variable en función de las necesidades de los trabajadores.