Revised and updated, this volume of John Pope-Hennessy's guide to Italian sculpture ranges from 1500 to the late-17th century. It begins and ends with two outstanding personalities, Michelangelo and Bernini, describes the artistic problems encountered, and culminates with the advent of Baroque.
Revised and updated, this volume of Pope-Hennessy's guide to Italian sculpture covers the period from 1150 to 1400. The sculptors whose work is dealt with include Nicola and Giovanni Pisano and Lorenzo Ghiberti. The monuments illustrated include the Baptistery doors at Florence.
Todo el Renacimiento gira obsesivamente en torno a la búsqueda de lo específicamente humano. Una indagación sobre el hombre, su pensamiento, su sentido, su propia materialidad. Por ello el retrato -y no sólo lo que estrictamente se entiende por tal, sino también los cientos de representaciones humanas que figuran en los frescos y en las grandes pinturas religiosas-, ocupa un lugar central en las preocupaciones de sus artistas, orfebres, pintores y escultores .... A través del estudio ya clásico de John Pope-Hennesy podemos descubrir algunas de las claves de lo que fue aquel nuevo humanismo renacentista, un nuevo mundo, una nueva visión.