Sinopsis L'Eixample de Barcelona, potser el desafiament urbanístic més important emprès mai per una ciutat, se'ns presenta en aquesta obra des de dues perspectives complementries: els elements que conformen el seu gènesi com a realitat urbana i social d'una banda i, per una altra, una exploració visual en imatges que ens mostren multitud d'aspectes plstics, visibles uns, més ocults uns altres, que acaben conformant la identitat simbòlica d'aquest projecte
Este libro aborda el paisaje del Ensanche de Barcelona, quizá el desafío urbanístico más importante que una ciudad haya acometido jamás, desde dos perspectivas complementarias. La primera examina la génesis y los aspectos menos ostensibles que determinan su unidad y cohesión: los procesos y dispositivos que dan forma a la nueva ciudad, la persistencia de la llamada "construcción tradicional catalana", el protagonismo de los maestros de obras, la definición y características del inmueble de renta, así como la evolución de sus interiores. La segunda perspectiva es una aproximación intencionada, una mirada fundamentalmente fotográfica y personal que nos ofrece aspectos visibles que suelen pasar desapercibidos. Una exploración visual atenta a los detalles, a los valores plásticos y a los contenidos simbólicos, que participa de un imaginario fuertemente significativo.
Trobar allotjament ha estat un repte constant per a la majoria de gent a la ciutat contemporania. Moltes grans ciutats han compartit el problema de l’escassetat persistent i les escandaloses deficiencies dels habitatges destinats a les classes mes desafavorides. Avui es mes util que mai projectar una mirada historica sobre les accions politiques i els seus resultats, per entendre mes be la ciutat i valorar les herencies i les inercies.
The relationship between culture and urbanism has been the focus of much discussion and debate in recent years. While globalisation tends towards a homogeneity, successful 'global cities' have a strong individual - and particularly cultural - identity. The economic value of the culture of cities lies not only in the arts taking place there but also in the city's fabric, its architecture, and in its cultural heritage. This volume brings together a team of leading specialists to examine the policies of image and city marketing which have developed over the past 15 years and whether these are a continuity of earlier strategies. Featuring case studies which illustrate diverse perspectives on linking culture, urbanism and history, the book reviews heritage and planning culture, looking at the experience of urbanism in the 'Old Historic City'. The book also assesses the increasingly important issue of urban images and their influence on planning strategies.