Profesora del departamento de inglés en la Universidad de Arizona. Es autora de Niños bilingües (1975), Bases para la enseñanza del inglés como segunda lengua (1976), y Una guía hacia la cultura dentro del aula (1978). Es editora de La Lingüística y la antropología (1977).
Recibe novedades de MURIEL SAVILLE TROIKE directamente en tu email
Written for students encountering the topic for the first time, this is a clear and practical introduction to second language acquisition (SLA). Using non-technical language, it explains how a second language is acquired; what the learner of a second language needs to know; and why some learners are more successful than others. This new edition of Muriel Saville-Troike's bestselling textbook introduces in a step-by-step fashion a range of fundamental concepts, such as SLA in adults and children, in formal and informal learning contexts and in diverse socio-cultural settings. Taking an interdisciplinary approach, it encourages students to consider SLA from linguistic, psychological and social perspectives. Providing a solid foundation in SLA, this book has become the leading introduction to the field for students of linguistics, psychology and education, and trainee language teachers.
Written for students encountering the topic for the first time, this is a clear and practical introduction to second language acquisition (SLA). Using non-technical language, it explains how a second language is acquired; what the learner of a second language needs to know; and why some learners are more successful than others. This new edition of Muriel Saville-Troike's bestselling textbook introduces in a step-by-step fashion a range of fundamental concepts, such as SLA in adults and children, in formal and informal learning contexts and in diverse socio-cultural settings. Taking an interdisciplinary approach, it encourages students to consider SLA from linguistic, psychological and social perspectives. Providing a solid foundation in SLA, this book has become the leading introduction to the field for students of linguistics, psychology and education, and trainee language teachers.
La etnografia de la comunicación tiene que ver con cómo y por qué se utiliza una lengua y como su uso varía en culturas diferentes. En esta introducción actualmente estándar al tema, Muriel Saville-Troiike presenta los terminos y conceptos esenciales introducidos y desarrollados por Dell Hymes y otros y explora los hallazgos y aplicaciones mas salientes de la antropologia social y la sociolinguistica y utilizando ejemplos de muchos idiomas y diversas culturas, ella construye un modelo que incluye a las comunicaciones dentro del marco global de la competencia cultural. Esta segunda seccion ha sido exhaustivamente revisada para reflejar las contribuciones sustanciales efectuadas en años recientes al desarrollo y aplicacion del tema. El libro ahora incorpora una gama aun mayor de ejemplos e ilustraciones para analizar los patrones de los fenomenos comunicativos en los idiomas del mundo.