1932. L'alemany Martin Schulse i el jueu nordamericà Max Eisnestein comparteixen una gran amistat i són socis d'una galeria d'art a Sant Francisco (Califòrnia). El Martin ha decidit tornar al seu país amb els seus, mentre que el Max es queda a San Francisco per dur el negoci comú. Han promès d'escriure's i ho fan des del moment de la seva separació perquè s'estimen com a germans. A principis de 1933, a Alemanya, Hindeburg deixa el poder a un nou canciller, el nacional-socialista Adolf Hitler. Mentre es produeix el tràgic ascens del Tercer Reich, la tendra complicitat de les primeres cartes bascularà subtilment fins a l'horror. Els dos homes viuran aquest gir històric en detriment de la seva amistat, i a la llum de la seva correspondència quedarà atrapada, com en una instantània, no només tota la tragèdia de l'Alemanya nazi, sinó a més una altra història, intemporal i universal; la variable i imprevisible condició de víctima i botxí de l'ésser humà.
Ficha técnica
Traductor: Ernest Riera Arbussa
Editorial: La Magrana
ISBN: 9788478711703
Idioma: Catalán
Número de páginas: 80
Tiempo de lectura:
1h 48m
Encuadernación: Tapa blanda
Fecha de lanzamiento: 08/11/2006
Año de edición: 2006
Plaza de edición: Es
Colección:
Butxaca
Butxaca
Número: 060
Alto: 19.5 cm
Ancho: 13.0 cm
Grueso: 0.7 cm
Peso: 100.0 gr
Especificaciones del producto
Escrito por Kressmann Taylor y KRESMAN TAYLOR
Kathrine Kressmann Taylor (Portland, Oregón, 1903 - Condado de Hennepin, Minnesota, 1996) estudou na Universidade de Oregón e traballou en publicidade. A finais dos anos corenta comezou a dar clases de Xornalismo e Escritura Creativa no Gettysburg College, ata que se xubilou en 1966 e se mudou a Florencia. É coñecida en todo o mundo por "Enderezo descoñecido", publicada en 1938 en Nova York co pseudónimo de Kressmann Taylor. O libro axiña saltou ao panorama internacional, foi traducido a numerosos idiomas, pero pola súa temática foi prohibido en Alemaña. Foi levado ao cine en 1994 e reeditado en 1995 con ocasión do cincuenta aniversario da liberación dos campos de exterminio, converténdose nun éxito de vendas. Entre as súas obras destaca tamén "Día sen retorno".