Simone Weil described “decreation” as “undoing the creature in us” — an undoing of self. In her first collection in five years, Anne Carson explores this idea with characteristic brilliance and a tantalizing range of reference, moving from Aphrodite to Antonioni, Demosthenes to Annie Dillard, Telemachos to Trotsky, and writing in forms as varied as opera libretto, screenplay, poem, oratorio, essay, shot list, and rapture. As she makes her way through these forms she slowly dismantles them, and in doing so seeks to move through the self, to its undoing.
Ficha técnica
Editorial: Waterbrook Press
ISBN: 9781400078905
Idioma: Inglés
Encuadernación: Tapa blanda
Fecha de lanzamiento: 10/10/2006
Especificaciones del producto
Escrito por Anne Carson
Nació en Toronto (Canadá) en 1950. Su tesis doctoral sobre Safo se publicó en 1986 con el título de Eros the Bittersweet. En la actualidad enseña clásicas en la Universidad de Michigan, en Ann Arbor.
Ha publicado varios volúmenes misceláneos de poemas y ensayos, entre ellos Plainwater: Essays and Poetry (1995), Glass, Irony and God (1995), Men in the Off Hours (2000), The Beauty of the Husband (2000, Premio T. S. Eliot de poesía) y Decreation (2005); así como una novela en verso, Autobiography of Red (1998), el ensayo Economy of the Unlost (2002) y un volumen con sus versiones de la poesía de Safo, If Not, Winter (2002). Además, ha sido dos veces finalista del National Book Critics Circle Award. En español se han publicado La belleza del marido (un ensayo narrativo en 29 tangos) (2003, trad. Ana Becciu) y Hombres en sus horas libres (2007, trad. Jordi Doce).