Sinopsis de GOOD LUCK: CREATE THE CONDITIONS FOR SUCCESS IN LIFE & BUSINESS
The International Best-Seller That Has Swept the World–A Simple Yet Powerful Tale About How to Seize Opportunity and Achieve Success in One’s Life and Work "Heartwarming! It will be a classic. I think it will fascinate both adults and children, much like The Little Prince." –Philip Kotler, author, Marketing Management "You won’t have much good luck if you do the wrong thing. This book makes that all-important thing eminently clear." –Jack Trout, management guru, and coauthor, The 22 Immutable Laws of Marketing "This book is telling and revealing. It clearly shows why some and not all have success in life. Good luck is the secret." –Marco Jesi, president, Pepsico Europe Good Luck is a whimsical fable that teaches a valuable lesson: good luck doesn’t just come your way–it’s up to you to create the conditions to bring yourself good luck. Written by Alex Rovira and Fernando Trías de Bes–two leading marketing consul-tants–this simple tale is universally applicable and uniquely inspirational. Good Luck tells the touching story of two old men, Max and Jim, who meet by chance in Central Park fifty years after they last saw each other as children. Max achieved great success in life; Jim sadly did not. The secret to Max’s success lies in a story his grandfather told him long ago. This story within a story has a tone reminiscent of the classic The Alchemist and shows how to seize opportunity and achieve success in life. In a surprise ending, Good Luck comes full circle, offering the reader inspiration, instruction, and an engaging tale. Alex Rovira and Fernando Trías de Bes created this inspirational book after studying the key factors that bring good luck to prosperous people. Their research explores the "luck" of extraordinary people and reveals the key factors shared by successful yet diverse people such as Madame Curie, Alexander Graham Bell, Bill Gates, and Tiger Woods. Rather than an exhaustive study of individuals and the traits that make them successful, Rovira and Trías de Bes have created an entertaining parable that reveals the ten rules of good luck.
Ficha técnica
Editorial: Jossey-bass Publishers
ISBN: 9780787976071
Idioma: Inglés
Número de páginas: 160
Encuadernación: Tapa dura
Fecha de lanzamiento: 01/01/2004
Año de edición: 2004
Plaza de edición: Reino Unido
Especificaciones del producto
Escrito por Fernando Trías de Bes
Economista y escritor, Fernando Trías de Bes (Barcelona, 1967) es autor de una veintena de libros, entre ensayos económicos, novelas, relatos y guiones. Entre los primeros, destacan La buena suerte (2004, Premio al mejor libro del año en Japón, en coautoría con Álex Rovira, y reeditado en 2019); El vendedor de tiempo (2005); El libro negro del emprendedor (2007); El hombre que cambió su casa por un tulipán (Premio Temas de Hoy 2009); El gran cambio (2013) y El libro prohibido de la economía (Premio Espasa 2015). Sus ensayos más recientes son: Las siete llaves (2020) y La solución Nash (2020). Entre sus principales títulos de ficción se cuentan El coleccionista de sonidos (2007); Mil millones de mejillones (2010) o Tinta (2011). Investigador social, observador atento y divulgador incansable, escribe más de cien artículos anuales, con los que aproxima el mundo de la economía y la empresa a todos los públicos. Sus libros han sido traducidos a más de treinta idiomas y ha vendido más de tres millones de copias entre todos sus títulos.