William Lilly, un notable astrólogo inglés, hizo en 1647 un horóscopo para Carlos I, y escribió: "La Luna se encuentra en Antares, una maléfica estrella fija, que simboliza muerte violenta, y Marte se acerca a la estrella Caput Algol, que indica decapitación". Dos años más tarde, la cabeza del rey rodaba en el cadalso.
The King James Bible, the most famous English-language Bible, was the culmination of centuries of work by various translators, most notably John Wycliffe in the fifteenth century and William Tyndale in the sixteenth. In this enthralling account of the tumultuous politics surrounding the translation of the Bible into vernacular languages, Benson Bobrick, a professor from Columbia University, shows how the achievement of Tyndale and other translators had a permanent influence on the English-speaking world. As the historian Macaulay wrote of the King James version: 'If everything else in our language should perish, it alone would suffice to show the extent of its beauty and power.' But the King James scholars relied on Wycliffe and particularly Tyndale, polishing their translations and giving us phrases that are still part of the English language: - 'eat, drink and be merry', 'the powers that be', 'the salt of the earth', 'let there be light', 'and the truth shall make you free', 'the spirit is willing, but the flesh is weak', 'the root of all evil'.,'fight the good fight', 'a thorn in the flesh', 'labour of love', 'the fat of the land', 'the sweat of the brow', 'to cast pearls before swine' 'am I my brother's keeper?' among them.
A tan sólo 15 kilómetros de la península ibérica, al otro lado del Estrecho de Gibraltar, existe otro mundo. La linde del Estrecho es una cuchilla implacable que separa el Norte del Sur. Moro cuenta la historia de alguien del Sur que sueña con ser Norte. Y que decide transformar ese sueño en una realidad. La epopeya moderna de cientos de africanos que cada año atraviesan el Estrecho intentando construirse un futuro de prosperidad en Europa. Pero por encima de los sueños está la realidad: la inmigración ilegal como diana de nuevas formas de esclavismo, con la que los occidentales conviven con cruel indiferencia, cuando no con desprecio hacia los explotados haciendo gala de actitudes xenófobas y racistas.