A Antígona a Nova York trobem una versió moderna del dilema entre les lleis i normes d'una societat deshumanitzada i les obligacions que la moral personal no pot ignorar, però aquest cop no són les grans heroïnes i herois els qui ens mostren les decisions valentes sinó éssers desvalguts que sobreviuen gràcies a fràgils equilibris de ficcions mentals, apartats de la resta de persones que no volen veure una realitat que els incomoda i que potser els és més propera del que voldrien creure. En Antígona en Nueva York encontramos una versión moderna del dilema entre las leyes y normas de una sociedad deshumanizada y las obligaciones que la moral personal no puede ignorar, pero esta vez no son las grandes heroínas y héroes los que nos muestran las decisiones valientes sino seres desvalidos que sobreviven gracias a frágiles equilibrios de ficciones mentales, apartados del resto de personas que no quieren ver una realidad que les incomoda y que quizás les es más cercana de lo que quisieran creer.
En 1982 Janusz Glowacki, un escritor de éxito en la Polonia comunista pero relaticamente desconocido más allá de las fronteras de su país, logra atravesar el telón de caero para asistir a la representacion de su obra La Cenicienta en el Royal Court Theatre de Londres.