Julen Gabiria obtuvo el premio Igartza en el año 2004 por esta novela escrita originalmente en euskera. Tras numerosas ediciones en dicho idioma y una traducción igual de exitosa al neerlandes, se publica finalmente en castellano esta extraordinaria novela que comienza en el Pais Vasco, pero esta ambientada, sobre todo, en la Italia a la que se le venia encima la II Guerra Mundial. Una novela dificil de clasificar y en la que las bicicletas sirven de nexo de union entre los dos paises. Un niño, Roman Alberdi, ve por primera vez al gran ciclista italiano Gino Bartali en la Vuelta al Pais Vasco. Como niño exiliado por la Guerra Civil, volvera a encontrarse con el en el Tour de Francia, ascendiendo un puerto de los Alpes. Posteriormente, ira en su busqueda a la localidad toscana de Ponte a Ema. Ademas de ciclismo, muchos mas temas y personajes se entremezclan en el libro: el cinefilo que proyecta a escondidas peliculas americanas, el fraile que evangeliza a los pajaros, el marinero portugues que se ha quedado en tierra, el panadero que todos los dias introduce una cereza en uno de sus panes, la vendedora de leche que tiene que esconder su identidad judia… Un estilo fresco, una atmosfera soñadora, toques surrealistas y una llamada a la insurreccion contra las injusticias
Julen Gabiria obtuvo el premio Igartza en el año 2004 por esta novela escrita originalmente en euskera. Tras numerosas ediciones en dicho idioma y una traducción igual de exitosa al neerlandés, se publica finalmente en castellano esta extraordinaria novela que comienza en el Pais Vasco, pero esta ambientada, sobre todo, en la Italia a la que se le venia encima la II Guerra Mundial. Una novela dificil de clasificar y en la que las bicicletas sirven de nexo de union entre los dos paises. Un niño, Roman Alberdi, ve por primera vez al gran ciclista italiano Gino Bartali en la Vuelta al Pais Vasco. Como niño exiliado por la Guerra Civil, volvera a encontrarse con el en el Tour de Francia, ascendiendo un puerto de los Alpes. Posteriormente, ira en su busqueda a la localidad toscana de Ponte a Ema. Ademas de ciclismo, muchos mas temas y personajes se entremezclan en el libro: el cinefilo que proyecta peliculas a escondidas, el fraile que evangeliza a los pajaros, el marinero portugues que se ha quedado en tierra, el panadero que todos los dias hornea una barra mas especial que el resto de panes, la vendedora de leche que tiene que esconder su identidad Un estilo fresco, una atmosfera soñadora, toques surrealistas y una llamada a la insurreccion contra las injusticias se mezclan en esta obra que demuestra que la literatura y la vida pueden ir de la mano.
Euskal Herrian gerra aurreko urteetan hasi baina, batik bat, II. Mundu Gerra bitarteko Italian gertatzen da nobela sailkaezin hau, eta bizikleta da bi muturrak lotzen dituen aitzakia: Roman Alberdi mutikoak Euskal Herriko itzulian ikusiko du lehenengoz Gino Bartalari karrerista handia; erbestera bidalitako umea dela Frantziako Tourrean topatuko du hurrena, Alpeetako mendi bat igotzen biak, eta haren bila joango da geroago, Toskanako Ponte a Ema herrira. Txirrindulari-kontuez gainera beste gai eta pertsonaia asko aterako zaizkigu bidera ordea: film amerikarrak ezkutuan ematen dituen zinemazalea, txoriak ebanjelizatzen dituen fraidea, lehorrean geratutako marinel portuguesa, egunero ogiren batean gerezia sartzen duen okina, judua dela ezkutatu behar duen neskatza esne-saltzailea... Idazkera txinpartatsua, giro ameslaria, ukitu surrealista eta injustiziaren kontrako matxinadarako deia elkartzen dira istorio eder bezain hunkigarri honetan, literatura eta bizitza eskutik joan daitezkeela erakutsiz.
Elenek hamaika urte ditu, biolina jotzen duen nobio makarra bat, eta neba jaioberri bat: Xabat. Parkera edo kalera ateratzen direnean, jende guztiak egiten dio kasu niniari, amari, Eleneri baina inork ez du ikusten aita: ikusezina bihurtu ote da?Umorea eta abenturak elkartzen ditu Julen Gabiriaren nobela honek; zinema-zaletasuna, neskamutilen arteko harremanak, gizarteak aita-amen zereginak nola ikusten dituen Hori guztia ederrago eta dibertigarriago egiten dute Patxi Gallegoren marrazki jenialek.
Txemak galdu egin du bere betiko neska-laguna, Eider, auto-istripu batean. Hura ahaztu nahi eta ezinik dabilela, Eiderrek aurreko urtean Irlandara egindako bidaiaren egunkari bat topatuko du Txemak, klabe sekretuz babesturiko disketean. Eiderren arimarekin bat egiteko eta ondoren betiko ahazteko asmoz, bidaia hori bera berregitea pentsatu du Txemak, eta Irlanda mitiko horren bila abiatzen da, disketea poltsikoan, zer topatuko duen jakin gabe. Oso erromantikoa da abiapuntua, baina kontuz, ezer ez baita lehen begiratuan dirudiena. Ustekabe ugari ditu Txemak zain, eta irakurleak irribarrez deskubrituko ditu bideko sorpresa horiek guztiak. Izan ere, itxura sinple eta sentimental baten azpian ezkutatu du Gabiriak bere gaiztakeria: hain da kokoloa Txema hori, hain da naif-a Eiderren egunkaria; maila desberdineko irakurketak uzten dizkigu egileak: berehalakoa, zuzen-zuzen eta erraza, edo sujerentziaren bidez erdi estalian doana bestela, sinbolismoz beteriko ipuin ederrak barne. Gazte batzuen abenturen nobela duzu esku artean, gazte batek idatzia; maitasunari buruzko eleberria ere bai, mezu ironiko bezain anbiguoa duena; Irlandan zehar egindako bidaiaren kronika ere aurkituko duzu, turistarentzako amu guztiak bertan dituela: bai Connemarako ikuspegi miresgarriak, bai IRA bera; labur esanda, idazlan fresko, arin, atsegin eta mamitsua, egile ausart baten lehen fruitu heldua.