How do our brains enable us to speak creatively and build up an understanding of language? This concise and accessible book examines the linguistic and neuro-anatomical underpinnings of language and considers how language skills can systematically break down in individuals with different types of brain damage, such as children with language disorders, adults with right-hemisphere brain damage, demented patients, and people with reading problems. In a wide-ranging discussion, the authors also cover the effects of brain damage on bilingual people, as well as the reading and writing difficulties experienced by dyslexics and dysgraphics. Information is also provided on split-brain patients, visual-gestural languages, and language savants. By studying the linguistic behaviour of these groupings, the authors provide an understanding of how language is organized in the brain.
¿Qué mecanismos utiliza nuestro cerebro para hablar de forma creativa y construir el lenguaje? Este libro examina las habilidades que se utilizan en la adquisición y reproducción del habla, así como los diferentes tipos de lesiones cerebrales que afectan a la práctica lingüística: desórdenes del lenguaje en la infancia, daños en el hemisferio derecho, demencias, afasias, ágrafos y dificultades de lectura y de escritura experimentadas por disléxicos. También proporciona información de pacientes con 'cerebro escindido', sobre lenguajes visuales y gestuales y sobre los 'lenguajes eruditos'. A través del estudio del comportamiento lingüístico, las autoras muestran cómo se organiza el lenguaje en nuestro cerebro.