Tercera edición revisada, con nuevo diseño y formato ampliado. Incluye las últimas adquisiciones del museo, como La condesa de Chinchón de Francisco de Goya y Agnus Dei de Francisco de Zurbarán. Así como las recientes restauraciones de obras del Greco, Rubens, El Bosco.
New expanded edition! Pritzker Prize-winning architect Rafael Moneo designed the 2007 Prado Museum expansion--the fourth in the Madrid building's 189-year history. In addition to covering Moneo's addition, this generously illustrated volume contains reproductions of nearly 300 works--including Brueghel's "The Triumph of Death," Bosch's "The Garden of Earthly Delights," Rubens' "The Three Graces," Raphael's "The Madonna of the Fish" and Tiepolo's "Olympus"--with a particular emphasis on work by the Spanish masters, including El Greco, Velázquez, Murillo and Goya. Also included are texts by art historian Santiago Alcolea Blanch detailing the new building and contemporary Spanish sculptor Cristina Iglesias' acclaimed entrance, as well as outlining the museum's history to date, paying special attention to chief patrons who have shaped, over the centuries, one of the world's most important museums of art.
Con nuevo diseño y formato (ampliado), texto revisado y puesto al día, esta segunda edición, incorpora las últimas adquisiciones, como La condesa de Chinchón de Francisco de Goya y Agnus Dei de Francisco Zurbarán, así como restauraciones de obras, efectuadas posteriormente a la primera edición.
With a new design and (enlarged) format and an updated and revised text, this second edition, introduces the latest of the museum´s acquisitions, such as Francisco de Goya´s The Countess of Chinchon and Francisco de Zurbaran´s Agnus Dei (Lamb of God), alongside restored works, restorations completed after plubication of our first edition.
La casa Amatller de Barcelona ens ofereix una gran oportunitat per valorar, en tota la seva riquesa de matisos, el Modernisme catala, i alhora ens revela la polifacetica personalitat del seu arquitecte, Josep Puig i Cadafalch, que volia crear una obra integral. El sumptuos habitatge que ocupa l’edifici (1898-1900) ens mostra la historia del seu propietari, Antoni Amatller, que no solament va impulsar la industria xocolatera familiar, sino que tambe es va dedicar al conreu de la fotografia i al col·leccionisme.