La bibliografia que ha generat el Modernisme és extensíssima i els enfocaments, molt diversos. Cases modernistes de Catalunya és fruit d'una tria personal del seu autor que es materialitza en vint-i-tres cases localitzades en diverses comarques de Catalunya, projectades per diferents arquitectes, alguns dels quals amb una destacada personalitat: Gaudí, Jujol, Domènech i Montaner, Puig i Cadafalch i altres.Independentment dels estudis exhaustius o de l'observació tècnica que s'han fet del Modernisme arquitectònic i de les espectaculars creacions artesanes que l'acompanyen, hi ha un especte que s'escapa de l'anàlisi que només es pot fer amb la raó. L'expressivitat, l'energia, l'anticonvencionalitat del modernisme estimulen a fer-ne una lectura subjectiva, una interpretació totalment lliure. La millor manera d'aproximar-s'hi, segons ens explica Pi de Cabanyes, és precisament arriscar-se a expressar sense prejudicis el cúmul d'impressions que cada casa suggereix i a aventurar-se, com ell ha fet, a donar-hi un sentit.Aquest 'passeig' literari és també fotogràfic. Les vint-i-tres cases, la seva aparença i el seu esperit es converteixen, gràcies a l'art de Toni Catany, en una exposició visual e més de dues-centes foros en color d'aquest món màgic i ple de singularitat del Modernisme.
Último libro de Toni Catany que supone una exquisita visión íntima en la que el silencio parece impregnar el laberinto de calles, canales y puentes de Venecia. El fotógrafo desea que sus imágenes despierten la imaginacion y procuren un placer semejante al que el pudo experimentar cuando las tomo. Estas fotografias hacen de su obra una de las mas intensas y personales del panorama contemporaneo.
Esta obra , concebida y diseñada por Toni Catany y Antoni Garau, presenta una serie de fotografías que Catany realiza de algunas de las cerámicas de Miquel Barceló, quien le abrió su tejar/estudio de Vilafranca de Bonany (Mallorca) entre diciembre de 2010 y enero de 2011.El arte de Catany se puede entender en su complejidad cuando lo utiliza para mostrarnos el arte de otro. Asi, cuando tiene delante las maravillosas ceramicas de Barcelo, llenas de vida, oscuridad y misterio -una de las palabras clave de la estetica de Catany- su propuesta visual no es la de Cossiols; no es la de Natures Mortes; ni es la de las texturas insinuadas de las polaroids transportadas. La respuesta al reto planteado por Barcelo tiene que ver con la ultima Venecia y la materia oscura de Altars Profans en cuya serie creativa esta inscrito el registro de esta obra. Al crear Catany su propia mirada sobre la obra de Barcelo encontramos la mejor de las comuniones profanas entre dos expresiones artisticas autonomas y libres.
"Toni Catany. Cuando ir era volver", tiene un evidente carácter retrospectivo, a la vez que propone mostrar un Catany diferente de como habitualmente se le conoce y del recuerdo que se tiene de su trabajo, exhibiendo una parte de sus fotografias hasta ahora desconocidas para el gran publico.La obra de Catany tiene una gran vocacion pictorica en la que predominan temas como el retrato, la naturaleza muerta, el desnudo o el paisaje, fotografiados con una sensibilidad y una estetica muy personales. Etiquetada a menudo de "clasica", "tradicional" y "nostalgica", es tambien audaz y repleta de sorpresas: una obra moderna.
"Toni Catany. Quan anar era tornar", te un evident caracter retrospectiu, alhora que proposa mostrar un Catany diferent de com habitualment se li coneix i del record que es te de la seva feina, exhibint una part de les seves fotografies fins ara desconegudes per al gran public.L'obra de Catany te una gran vocacio pictorica en la qual predominen temes com el retrat, la natura morta, el nu o el paisatge, fotografiats amb una sensibilitat i una estetica molt personals. Etiquetada sovint de "classica", "tradicional" i "nostalgica", es tambe audaç i plena de sorpreses: una obra moderna.