📗 Libro en inglés THE GOLDEN AGE OF ADVERTISING - THE 50 S

TASCHEN BENEDIKT- 9783822840900

Diseño y Moda Historia y crítica del diseño

Sinopsis de THE GOLDEN AGE OF ADVERTISING - THE 50 S

Colorful capitalism (TASCHEN's 25th anniversary special edition) As McCarthyism swept across the United States and capitalism was king, white America enjoyed a feeling of pride and security that was reflected in advertising. Carelessly flooding society with dangerous misinformation, companies in the 50s promoted everything from vacations in Las Vegas, where guests could watch atomic bombs detonate, to cigarettes as healthy mood-enhancers, promoted by a baby who claims his mother feels better after she smokes a Marlboro. In this 25th anniversary special edition, you'll find ads for cars, travel, technology, liquor, cigarettes, movies, appliances, furniture, war bonds, toothpaste, you name it?the full spectrum of products and services available to the eager American consumer. These ads portray an accurate picture of the colorful capitalism that dominated the spirit of the 50s.

Ficha técnica


Editorial: Taschen Benedikt

ISBN: 9783822840900

Idioma: Inglés

Número de páginas: 351

Encuadernación: Tapa blanda

Fecha de lanzamiento: 02/02/2005

Año de edición: 2005

Plaza de edición: Köln
Alto: 22.0 cm
Ancho: 17.0 cm

Especificaciones del producto



Escrito por Jim Heimann


W. R. Wilkerson III es un periodista freelance, compositor de canciones y el autor de The Man Who Invented Las Vegas (Ciro’s Books, 2000). Sus textos ha aparecido en Los Angeles Times, The Hollywood Reporter y USA Today, entre otros medios. Wilkerson reside actualmente en el sur de California con su hijo.

Descubre más sobre Jim Heimann
Recibe novedades de Jim Heimann directamente en tu email

Opiniones sobre THE GOLDEN AGE OF ADVERTISING - THE 50 S


¡Sólo por opinar entras en el sorteo mensual de tres tarjetas regalo valoradas en 20€*!

Los libros más vendidos esta semana