📗 Libro en inglés ALL-AMERICAN ADS OF THE 30S

TASCHEN BENEDIKT - 9783822816202

Diseño y Moda Historia y crítica del diseño

Sinopsis de ALL-AMERICAN ADS OF THE 30S

Edición trilingüe Inglés / Francés / AlemánAt the dawn of the 1930s, modernism started to influence the American advertising industry as waves from the European avant-garde movement made their way across the Atlantic. The trend of literal, uninspired print ads was shaken up by new stylized, symbolic, and even abstract advertisements that relied more on aesthetics than copy. These techniques worked well at first, and ultimately paved the way for advertising as we know it today, but were overshadowed by the need of a country in depression for hard-sell, shirt-sleeve advertising. Subtlety and irony could hardly sell products to a nation struggling to feed itself. Surprisingly, however, the ads of the 1930s reveal nothing of the hard times, painting instead an optimistic picture of affluent American family life. Cheerful and colorful, these ads served an important role as morale boosters, promising happiness and success to a country in crisis.

Ficha técnica


Editorial: Taschen Benedikt

ISBN: 9783822816202

Idioma: Inglés

Número de páginas: 768

Encuadernación: Tapa blanda

Fecha de lanzamiento: 07/05/2003

Año de edición: 2003

Plaza de edición: Köln
Alto: 26.0 cm
Ancho: 21.0 cm

Especificaciones del producto



Escrito por Steven Heller


Steven Heller es copresidente del programa de la School of Visual Arts «MFA Designer as Author». Durante 33 años trabajó como director artístico del New York Times y en la actualidad publica su columna «Visuals» en el New York Times Book Review. Ha escrito 120 libros sobre diseño gráfico, ilustración y arte satírico.
Descubre más sobre Steven Heller
Recibe novedades de Steven Heller directamente en tu email

Opiniones sobre ALL-AMERICAN ADS OF THE 30S


¡Sólo por opinar entras en el sorteo mensual de tres tarjetas regalo valoradas en 20€*!

Los libros más vendidos esta semana