n her first collection in five years, Anne Carson contemplates 'decreation' - an activity described by Simone Weil as 'undoing the creature in us' - an undoing of self. But how can we undo self without moving through self, to the very inside of its definition? Where else can we start?
Anne Carson's Decreation starts with form - the undoing of form. Form is various here: opera libretto, screenplay, poem, oratorio, essay, list, montage. The undoing is tender, but tenderness can change everything, or so the author appears to believe.
By turns exhilarating and bewildering, lucid and hermetic, Anne Carson is a maverick with a thrilling range of skills. As Charles Simic says, 'Carson takes risks, subverts literary conventions, and plays havoc with our expectations. She is a wonder: an unconventional, often difficult poet who has a huge following among today's readers of poetry and whose work has been honoured with our most prestigious literary awards.'
Ficha técnica
Editorial: Jonathan Cape (Random)
ISBN: 9780224079266
Idioma: Inglés
Encuadernación: Tapa blanda
Fecha de lanzamiento: 14/07/2006
Año de edición: 2006
Especificaciones del producto
Escrito por Anne Carson
Nació en Toronto (Canadá) en 1950, y se dedica a la enseñanza de griego antiguo. En 2020 recibió el Premio Princesa de Asturias de las Letras. Ha publicado varios volúmenes misceláneos de poemas y ensayos, como Cristal, ironía y Dios y Decreación, la obra de teatro en verso Norma Jeane Baker de Troya, el ensayo Economía de lo que no se pierde, el diario de viaje Tipos de agua, sus anotaciones sobre la lectura de En busca del tiempo perdido (Marcel Proust) y recopiladas bajo el título Albertine, su traducción de Safo en Si no, el invierno y el libro-objeto NOX, todos ellos publicados por Vaso Roto.