Edible Economics brings the sort of creative fusion that spices up a great kitchen to the often too-disciplined subject of economics
For decades, a single, free-market philosophy has dominated global economics. But this intellectual monoculture is bland and unhealthy.
Bestselling author and economist Ha-Joon Chang makes challenging economic ideas delicious by plating them alongside stories about food from around the world, using the diverse histories behind familiar food items to explore economic theory. For Chang, chocolate is a lifelong addiction, but more exciting are the insights it offers into postindustrial knowledge economies; and while okra makes Southern gumbo heart-meltingly smooth, it also speaks of capitalism’s entangled relationship with freedom.
Ficha técnica
Editorial: Public Affairs
ISBN: 9781541703551
Idioma: Inglés
Encuadernación: Tapa blanda
Fecha de lanzamiento: 01/11/2022
Año de edición: 2022
Especificaciones del producto
Escrito por Ha-Joon Chang
Profesor en la Facultad de Economía y Política y subdirector de Estudios de Desarrollo en la Universidad de Cambridge. Desde 1992 es miembro del consejo editorial del Cambridge Journal of Economics y ha trabajado como consultor para diversas organizaciones internacionales, entre ellas, distintos organismos de las Naciones Unidas, el Banco Mundial y el Banco Asiático de Desarrollo. Entre sus obras destacan: Restructuring Korea Inc. (con Jang-Sup Shin; Routledgecurzon, 2003), Reclaiming Development. An Alternative Economic Policy Manual (con Ilene Grabel; Zed Press, 2004), y Bad Samaritans: The Myth of Free Trade and the Secret History of Capitalism (Bloomsbury Press, 2008), y es autor de numerosos artículos sobre cuestiones que van desde las teorías sobre el Estado, el mercado y las instituciones hasta las economías en transición.