Paris at the turn of the 20th century was obsessed with the interrelations of the arts It was a time when artists and writers spoke of poetry as music sounds as colors and paintings as symphonies The music of Claude Debussy with its unique textures and dazzling colors was the perfect counterpart to the bold new styles of painting in France Paul Roberts probes the sources of Debussy s artistic inspiration relating the impressionist titles to the artistic and literary ferment of the time He also draws on his own performing experience to touch on all the principal technical problems for a performer of Debussy s piano music His many suggestions about interpreting the music will be particularly valuable to performers as well as listeners
Ficha técnica
Editorial: Amadeus Press
ISBN: 9781574670684
Idioma: Inglés
Número de páginas: 408
Encuadernación: Tapa blanda
Fecha de lanzamiento: 26/09/2001
Año de edición: 2003
Especificaciones del producto
Escrito por Paul Roberts
Paul Roberts es jefe de investigación del Departamento de Antigüedades en el Ashmolean Museum of Art and Archaeology en Oxford. Ha comisariado numerosas exposiciones populares, entre ellas, «Vida y muerte en Pompeya y Herculano» en el British Museum en 2013 y «Última Cena en Pompeya» en el Ashmolean en 2019-2020. Roberts, clasicista y arqueólogo de formación, vivió y estudió en Roma durante varios años y ha excavado yacimientos romanos en Gran Bretaña, Grecia, Turquía y, en particular, Italia.