Va néixer a Iàsnaia Poliana el 1828 en el si d’una família noble. Va passar la joventut immers en el joc i la disbauxa, i va haver de marxar al Caucas fugint dels deutes. Des d’allà es va allistar a l’exèrcit i va participar a la Guerra de Crimea, per després viatjar per Europa i finalment dedicar-se plenament a l’escriptura. Mica en mica, la seva joventut dissoluta s’anà transformant en un ascetisme acèrrim, fins arribar a la figura centrada en l’espiritualitat del Tolstoi que tots coneixem. És autor d’obres tan conegudes com Anna Karènina, La mort d’Ivan Ílitx, Guerra i pau o La sonata Kreutzer, amb les quals es va convertir en un dels grans noms de la literatura universal.
Hija de padres ingleses, Doris Lessing nació en Persia (ahora Irán) en 1919, y a la edad de cinco años se trasladó con su familia a Zimbabwe. Desde 1949 y hasta su muerte, residió en Londres. Fue una de las escritoras más influyentes del siglo XX y obtuvo prestigiosos galardones como el Premio Príncipe de Asturias en 2001 y el Premio Nobel de Literatura en 2007.
Autora prolífica, a menudo polémica y genial narradora, de entre sus libros destacan El cuaderno dorado (1962), Memorias de una superviviente (1974), La buena terrorista (1985), El quinto hijo (1988), De nuevo, el amor (1996), La grieta (2007), Alfred y Emily (2008) y sus recopilaciones de relatos, como Cuentos europeos. Acompañan su obra narrativa varios libros de ensayo y varios volúmenes de talante autobiográfico, entre los que se encuentra Made in England, Gatos ilustres o Las cárceles que elegimos.