Sinopsis de VISIBLE LEARNING FOR TEACHERS: MAXIMIZING IMPACT ON LEARNING
Apply the groundbreaking research and principles from Visible Learning in your classroom! John Hattie's landmark book Visible Learning synthesized the results of more than 15 years' research involving millions of students--the largest-ever collection of evidence-based research on what actually works in schools to improve learning. This sequel takes the next step and explains how to apply the principles from Visible Learning in your classroom. This book offers: *Concise and user-friendly summaries of the most successful practices and interventions *Practical, step-by-step guidance for successfully implementing visible learning and visible teaching *Checklists, exercises, case studies, and best practice scenarios to maximize achievement in schools
Ficha técnica
Editorial: Routledge
ISBN: 9780415690157
Idioma: Inglés
Número de páginas: 280
Encuadernación: Tapa blanda
Fecha de lanzamiento: 01/01/2011
Año de edición: 2011
Plaza de edición: Reino Unido
Especificaciones del producto
Escrito por John Hattie
John Hattie es Catedrático Emérito de la Graduate School of Education de la Universidad de Melbourne, Australia. Es uno de los expertos en educación más reconocidos y leídos del mundo, y su serie de libros Visible Learning se ha traducido a 29 idiomas, con una venta superior a los 2 millones de ejemplares. Klaus Zierer es Catedrático de Educación en la Universidad de Augsburgo, Alemania, e Investigador Asociado del centro, financiado por el ESRC, Centre on Skills, Knowledge and Organisational Performance (SKOPE) de la Universidad de Oxford, Reino Unido. Ha traducido Visible Learning al alemán y ha publicado varias obras con John Hattie.