The world's most exciting, fastest-growing new market is where you least expect it: at the bottom of the pyramid. Collectively, the world's billions of poor people have immense untapped buying power. They represent an enormous opportunity for companies who learn how to serve them. Not only can it be done, it is being done--very profitably. What's more, companies aren't just making money: by serving these markets, they're helping millions of the world's poorest people escape poverty. C.K. Prahalad's global bestseller "The Fortune at the Bottom of the Pyramid," now available in paperback," "shows why you can't afford to ignore "Bottom of the Pyramid" (BOP) markets. Now available in paperback, it offers a blueprint for driving the radical innovation you'll need to profit in emerging markets--and using those innovations to become more competitive "everywhere." This new paperback edition includes eleven concise, fast-paced success stories from India, Peru, Mexico, Brazil, and Venezuela--ranging from salt to soap, banking to cellphones, healthcare to housing. These stories are backed by more detailed case studies and 10 hours of digital videos on whartonsp.com. Simply put, this book is about making a revolution: building profitable "bottom of the pyramid" markets, reducing poverty, and creating an inclusive capitalism that works for "everyone." Preface xi About the Author xix Part I: The Fortune at the Bottom of the Pyramid 1 Chapter 1: The Market at the Bottom of the Pyramid 3 Chapter 2: Products and Services for the BOP 23 Chapter 3: BOP: A Global Opportunity? 47 Chapter 4: The Ecosystem for Wealth Creation 63 Chapter 5: Reducing Corruption: Transaction Governance Capacity 77 Chapter 6: Development as Social Transformation 99 Part II: Business Success Stories from the Bottom of the Pyramid 113 Financing the Poor 115 Aravind Eye Care--The Most Precious Gift 131 Energy for Everyone 137 Agricultural Advances for the Poor--The EID Parry Story 149 Retail for the Poor 159 Information Technology to the Poor 169 The Jaipur Foot Story 187 Health Alerts for All 191 Transparent Government 201 The Annapurna Salt Story 213 Homes for the Poor--The CEMEX Story 221 From Hand to Mouth--The HHL Soap Story 235 Part III: On the Web at Whartonsp.com Video Success Stories Casas Bahia CEMEX Annapurna Salt
C.K. Prahalad argues that companies must revolutionize how they do business in developing countries if both sides of that economic equation are to prosper. Drawing on a wealth of case studies, his compelling new book offers an intriguing blueprint for how to fight poverty with profitability."
¿Dónde está el nuevo mercado más estimulante y de más rápido crecimiento en el mundo? Se encuentra donde menos se le espera: en la base de la pirámide. Millones de pobres del mundo tienen enormes capacidades empresariales y poder de compra. Se puede aprender a servir y ayudar a millones de los más necesitados de la tierra a escapar de la pobreza. Ya se está haciendo, y obteniendo ganancias. En este libro, Prahalad enseña: Por qué lo que usted sabe sobre los mercados de la base de la pirámide es erróneo. Un mundo de sorpresas, desde las pautas de consumo hasta la distribución y el márketing. Cómo librarse de la «sanción por pobreza». Cuáles son las contribuciones más perdurables que su empresa puede hacer: proporcionar dignidad, capacitación y posibilidades, y no simplemente productos. Que las corporaciones y los empresarios de la base de la pirámide pueden obtener ganancias para todos, en el contexto de un nuevo capitalismo incluyente.
Este libro ofrece un modelo magistral de qué debe hacer hoy una empresa si desea ocupar un terreno competitivo en el futuro. Es tanto un manual para quienes pretenden grandes cambisos en la industria como una guia para crear los marcados del mañana.
Pocos pensadores han detectado y definido las tendencias estrategicas con más exito que C.K. Prahalad. Ideas como la intención estrategica y las competencias esenciales han sido precursoras de su contribucion mas importante, en colaboracion con Venkat Ramaswamy -replantearse la naturaleza de la competencia como tal en la era de las redes globales.