LA IMAGEN COMPLEJA: LA FENOMENOLOGIA DE LAS IMAGENES EN LA ERA DE LA CULTURA VISUAL

La fenomenología de las imágenes en la era de la cultura visual

Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona - 9788449023972

Historia del arte Arte contemporáneo

Sinopsis de LA IMAGEN COMPLEJA: LA FENOMENOLOGIA DE LAS IMAGENES EN LA ERA DE LA CULTURA VISUAL

In light of the paradox arising from the undeniable fact that our nascent society of knowledge is turning out to be primarily visual, this book proposes an idea of the complex image that is not merely a new type of image but rather a fundamentally new way of thinking about images. Beyond the ancient disputes between visual culture and textual culture, new complexities regarding image are giving rise to hybrid situations through which the two forms of knowledge management ally themselves in favor of understanding a reality that is both complex and, therefore, does not admit the vicissitudes of old paradigms that, like the mimetic image, have governed our understanding of all things visual up to now.

Ficha técnica


Editorial: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona

ISBN: 9788449023972

Idioma: Castellano

Número de páginas: 749

Encuadernación: Tapa blanda

Fecha de lanzamiento: 23/11/2005

Año de edición: 2005

Plaza de edición: Es

Colección:
Manuals de la UAB

Número: 42
Alto: 23.0 cm
Ancho: 16.0 cm

Especificaciones del producto



Escrito por JOSEP M. CATALA


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