Els alumnes catalans obtenen uns resultats que es troben molt per de sota del que el país pot legítimament aspirar. Pero, si avaluessin el nostre sistema educatiu per les seves pretensions morals, probablement ocuparia la primera posició del món. Les nostres escoles s’avaluen mes d’acord amb la noblesa dels seus proposits que amb la realitat dels seus resultats. Aixo posa de manifest una gran confusió moral que no es, en absolut, aliena als resultats. Una de les manifestacions d’aquesta confusió es l’oblit de la dimensió política i republicana de l’escola. Avui la nostra escola es mostra mes preocupada per preservar la salut anímica del “jo” dels alumne que per formar ciutadans competents i sembla considerar mes noble fomentar l’espontanetat (suposadament) innocent que l’emulació de la virtut. Cal, doncs, recuperar la dimensió política de la pedagogia, sense la qual l’escola es desvirtua a ella mateixa. No deixa de ser sorprenent que a Catalunya, es a dir, al si d’una societat que vol entendre’s a ella mateixa com una nació, el valor de la transmissió sigui contínuament qüestionat. Gregorio Luri Medrano Azagra (Navarra), 1955 Mestre resident al Masnou, ha estat Premi Fi de Carrera
Ficha técnica
Editorial: Editorial Barcino
ISBN: 9788472269460
Idioma: Catalán
Número de páginas: 160
Tiempo de lectura:
3h 44m
Encuadernación: Tapa blanda
Fecha de lanzamiento: 01/03/2012
Año de edición: 2012
Plaza de edición: Barcelona
Colección:
Observatori dels valors
Observatori dels valors
Alto: 23.0 cm
Ancho: 17.0 cm
Especificaciones del producto
Escrito por Gregorio Luri
«Maestro de escuela» es el atributo con el que se siente más cómodo, aunque está considerado uno de los mayores referentes de la educación en España. Estudió magisterio en Pamplona y cursó la licenciatura en Ciencias de la Educación y el doctorado en Filosofía en la Universidad de Barcelona. Ha trabajado en todas las etapas educativas: primaria, secundaria y universidad. Columnista habitual en diversos medios y con destacados premios de educación, ha publicado más de una veintena de obras sobre filosofía y educación con varios miles de ejemplares vendidos.