MCGRAW-HILL / INTERAMERICANA DE MEXICO 9789701039694
Si busca una forma distinta de enseñar el comportamiento organizacional, esta nueva obra sería justo lo que necesita. Si busca una mejor forma de interesar a los estudiantes en el comportamiento organizacional, los autores, han desarrollado esta obra para brindarle la cobertura mas eficaz y concisa de temas como la diversidad organizacional, etica y el enfoque global que se requiere.
In response to demand for a brief introductory management textbook, noted author Robert Kreitner presents Foundations of Management. Fourteen concise chapters cover all the basic functions of management without sacrificing any core concepts, real-world cases and examples, or pedagogy. Due to its succinct coverage, this versatile text can be used in business and management courses at both the undergraduate- and graduate-level, as well as professional programs (including nursing, law, medicine, health-care administration, and public administration). As always, Kreitner focuses on four overarching themes: change, skill development, diversity, and ethics. This integrated, skills-based approach helps students to prepare for real-world contingencies. Hands-On Exercises (for individuals and teams) at the end of every chapter encourage students to develop increased self-awareness and build their managerial skills through a variety of assignments. Chapter-opening vignettes provide a practical context for the material by featuring interesting stories about real organizations, managers, and entrepreneurs. These profiles cover a range of organizations, including Harley-Davidson, NBC, India's Wipro Ltd., and Ameritrade and E-Trade. Three types of features appear throughout the text: World of Management, Diversity in Action, and Best Practices. Internet Exercises prompt students to learn more about relevant managerial topics and problems online. Managers in Action Case Studies raise thoughtful questions about management practices in the real world. Ethical Hot Seat exercises test students' ethical reasoning skills.
MCGRAW-HILL / INTERAMERICANA DE ESPAÑA, S.A. 9788448108496
La finalidad de este libro de texto es ayudar a los directivos actuales y futuros a comprender y dirigir mejor a la gente en su trabajo. Muchos de los cambios efectuados en esta edición reflejan nuevos datos de investigación y nuevas técnicas de dirección. Cada capítulo comienza con un caso de estudio real así como ejemplos referentes a organizaciones grandes y pequeñas, públicas y privadas, para hacer esta edición renovada interesante y actual. Se incluye al final de cada capítulo ejercicios temáticos para promover el aprendizaje por la experiencia, así como temas de discusión para cada uno de los ejercicios.